Kérdések - Válaszok a pénzfeladásról, pénzfelvételről.
Hogyan fogja megtudni a címzett, hogy a részére átutalás érkezett?
Csak egy előre megadott irodában lehet felvenni a pénzt?
Cégnek, szervezetnek, banknak, hivatalnak tudok-e pénzt átutalni?
Milyen pénznemben tudok feladni, illetve felvenni pénzt?
A bankszámlámra át tudják utalni a pénzt? A bankszámlámról tudok-e utalni pénzt?
Mindenképpen tudnom kell a 10 jegyű átutalási ellenőrző számot (MTCN)?
Az édesapám nagyon öreg és beteg. Fel tudom venni/adni helyette a pénzt?
Küldéskor milyen adatokat kell megadnom a címzettről?
Ismerősömnek külföldön elveszett az összes okmánya/pénze. Tudok-e neki pénzt küldeni?
Átváltáskor milyen árfolyammal számolnak? Hol lehet ezt megnézni?
Money Order csekkel, Bidpay, Quickpay ügyletekkel hol foglalkoznak?
A Western Union honlapján keresztül küldtem pénzt, problémám adódott, tudnának segíteni?
Egy interneten vásárolt termékért fizethetek-e Western Union szolgáltatáson keresztül?
Védhetem külön jelszóval, tesztkérdéssel az átutalást?
Pénzt küldtem Western Unionon keresztül, de már nem aktuális az átutalás. Visszakaphatom az összeget?
Pénzt küldtem Western Unionon keresztül, de a címzett már másik országban van/a címzettnek van még egy neve. Tudok javítani a tranzakción?
Szeretnék pénzt küldeni a fiamnak, aki még csak 17 éves. Megoldható ez?
Hogyan fogja megtudni a címzett, hogy a részére átutalás érkezett?
Minden esetben a küldő feladata a címzett értesítése a tranzakció bizalmas adatairól. A címzettnek a felvételkor tudnia kell a küldő nevét, az átutalt összeg nagyságát (+/- 10%) és az országot, ahonnan az átutalás érkezett, valamint az átutalási ellenőrző számot (Money Transfer Control Number – MTCN), mert a legtöbb országban – így Magyarországon is – ez is a kifizetés feltétele. Az átvétel pontos feltételeiről, illetve a lehetséges felvételi helyekről az adott célországban működő Western Union ügynökök tudnak felvilágosítással szolgálni. Amennyiben az Ön részére Magyarország területén átutalása érkezik, az Önhöz legközelebbi kifizetőhelyről tájékozódhat: ITT.
Csak egy előre megadott irodában lehet felvenni a pénzt?
Mexikó, Kanada és az USA kivételével – ahol az államot, illetve a várost is jelölni kell feladáskor – az adott célország bármely nyitva tartó Western Union kirendeltségében felvehető az összeg.
Cégnek, szervezetnek, banknak, hivatalnak tudok-e pénzt átutalni?
Nem. A jelenleg hatályos szolgáltatási feltételek alapján a Magyarországról indított átutalások címzettje kizárólag magánszemély lehet.
Milyen pénznemben tudok feladni, illetve felvenni pénzt?
Magyarországon az Intercash Zrt. kirendeltségeiben, illetve partnerirodáiban magyar forintban (HUF) és korlátozottan USA dollárban (pénzküldésnél kizárólag Kínába és Vietnámba irányuló, pénzfelvételnél USA-ból érkező utalások esetén) van lehetőség a tranzakciók lebonyolítására. A más országokban használatos pénznemekről kérjük, tájékozódjon ügyfélszolgálatunkon a 06-1-235-84-84 vagy a 06-80-463-676 telefonszámon!
A bankszámlámra át tudják utalni a pénzt? A bankszámlámról tudok-e utalni pénzt?
Nem. Az Intercash Zrt. kirendeltségeiben és partnerirodáiban a Western Unionos pénzátutalások feladására, illetve kifizetésére kizárólag személyesen, készpénzben van lehetőség.
Mindenképpen tudnom kell a 10 jegyű átutalási ellenőrző számot (MTCN)?
Az ellenőrző szám ismerete Magyarországon 2011. július 14. óta kötelező a pénzfelvételhez. Ezt az átutalás sorszámaként, rendszeren belüli azonosítóként szolgáló számot a befizető kapja feladáskor. Felvételkor az ellenőrző szám (MTCN) mellett tudni kell az átutalás összegét, a feladó nevét és a feladás helyszínét (ország), illetve az alábbiakban felsorolt okmányok valamelyikével is rendelkeznie kell a címzettnek.
A Magyarországon elfogadott okmányok:
Belföldi természetes személy esetében:
- személyazonosító igazolvány (személyi igazolvány) ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- útlevél ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- kártya formátumú vezetői engedély ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
Külföldi természetes személy esetében:
- útlevél,
- személyi azonosító igazolvány, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít,
- érvényes tartózkodási engedély.
Az édesapám nagyon öreg és beteg. Fel tudom venni/adni helyette a pénzt?
Sajnos nem, mert mindenki kizárólag személyesen, a saját nevében bonyolíthat tranzakciókat. Meghatalmazást nem áll módunkban elfogadni.
Ez esetben a címzett nevének küldő általi módosítására van lehetőség a pénzfeladást végző Western Union ügynöknél, egy olyan személy nevére, aki képes személyesen eljárni a pénzfelvétel során.
Küldéskor milyen adatokat kell megadnom a címzettről?
A legfontosabb a címzett betűre pontos, teljes nevének megadása abban a formában, ahogyan az a személyazonosító okmányában hivatalos névként szerepel. (Leánykori/születéskori néven, művész-, illetve becenéven nem lehet igénybe venni a szolgáltatást.) Emellett a címzett tartózkodási helyét is fel kell tüntetni, tehát azt az országot (USA, Kanada és Mexikó esetében az államot és a várost is), ahol majd fel szeretné venni az összeget. A tranzakció kizárólag abban az országban lesz elérhető, ezért feladáskor érdemes körültekintően eljárni.
Ismerősömnek külföldön elveszett az összes okmánya/pénze. Tudok-e neki pénzt küldeni?
Alapvetően a legtöbb országban – Magyarország is ezek közé tartozik – okmányok nélkül nem lehet igénybe venni a Western Union szolgáltatást. Egyes országokban létezik egyfajta, úgynevezett „tesztkérdéses” pénzfelvételi lehetőség, amelyhez nem szükséges okmányok bemutatása. A szolgáltatást nyújtó országokról és az ilyen jellegű tranzakciók egyéb feltételeiről érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámon, valamint érdemes kapcsolatba lépni a célország Western Union szolgáltatóival is a pontos kondíciókat illetően.
Átváltáskor milyen árfolyammal számolnak? Hol lehet ezt megnézni?
Az átutalások a Western Union saját, aktuális árfolyamán kerülnek átváltásra, amely nem azonos a magyarországi kereskedelmi banki vagy pénzváltókban alkalmazott árfolyamokkal. Az éppen aktuális árfolyamokról ügyfélszolgálati munkatársainktól kaphat tájékoztatást a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámokon.
Money Order csekkel, Bidpay, Quickpay ügyletekkel hol foglalkoznak?
Magyarországon, az Intercash Zrt. és partnerei irodáiban a Western Union „Money Transfer Will Call” szolgáltatása, vagyis a magánszemélyek közötti gyors készpénzátutalás érhető el. Western Union „Bidpay” és „Quickpay” szolgáltatással nem foglalkozunk, sem pedig külföldről érkezett „Money Order” csekkek beváltásával. Csekkbeváltással kapcsolatban kereskedelmi bankoknál érdemes érdeklődni.
A Western Union honlapján keresztül küldtem pénzt, problémám adódott, tudnának segíteni?
Sajnos nem, mert cégünk, az Intercash Zrt. kizárólag a Western Union személyes, készpénzes átutalási formájával foglalkozik. Az online utalások tőlünk függetlenül zajlanak, azon tranzakciók adataira nincs rálátásunk. Ha online adott fel pénzt, akkor az adott weboldalon található ügyfélszolgálati elérhetőségeken próbáljon érdeklődni.
Egy interneten vásárolt termékért fizethetek-e Western Union szolgáltatáson keresztül?
Nem! Semmiképpen sem javasoljuk ilyen átutalások kezdeményezését. A Western Union egy bizalmi átutalás, ahol a felek jól ismerik egymást, megbíznak egymásban. Internetes vásárlás esetén az állítólagos terméket, szolgáltatást, hitelkonstrukciót hirdető fél általában egy vadidegen. Néha maguk a hirdetések is valótlanok, de ha az ellenértéket Western Unionon keresztül kérik, akkor érdemes csalásra gyanakodni, és inkább elállni a vásárlástól, vagy más fizetési módot választani.
A saját, és pénze biztonsága érdekében kérjük Önt, hogy Western Unionon keresztül NE KÜLDJÖN PÉNZT
- ismeretlen személy részére;
- internetes vásárlás ellenértékeként;
- bármilyen kereskedelmi tranzakció biztosítékaként;
- nem létező, kitalált személy részére;
- valamely családtagja, vagy barátja nevére, amennyiben erre egy ismeretlen személy kéri;
- ígért lottónyeremény, hitel vagy örökség ügyintézési költségeként;
- eladott áru szállítási díjaként, illetve túlfizetés esetén.
A Western Union, illetve az Intercash Zrt. nem vállal garanciát azon áruk leszállítását, szolgáltatások nyújtását vagy ezek tulajdonságait illetően, amelyeket a Western Union szolgáltatás felhasználásával fizettek ki.
Védhetem külön jelszóval, tesztkérdéssel az átutalást?
Nem. A rendszer akkor biztonságos, ha a szolgáltatást rendeltetésszerűen használják, vagyis, ha a felek ismerik egymást, és ha az átutalás adatait (feladó neve, feladási ország, kedvezményezett neve, küldött összeg, átutalási ellenőrző szám) nem adják ki harmadik, illetéktelen személynek. A „tesztkérdéses” átutalás célja, hogy olyan személyek részére lehessen pénzt küldeni, akik személyazonosító okmányukat elvesztették, illetve a Dél-afrikai Köztársaság területére irányuló pénzküldések esetén a tesztkérdés az átutalás kötelező eleme. Egyéb esetekben tesztkérdés nem használható. Ha bármilyen ügylet teljesítésének biztosítására, vagy puszta bizalmatlanságból szeretne tesztkérdést alkalmazni a tranzakcióban, akkor válasszon másik átutalási formát.
Pénzt küldtem Western Unionon keresztül, de már nem aktuális az átutalás. Visszakaphatom az összeget?
Amíg a felvétel meg nem történik, addig a küldő bármikor visszakérheti a küldött összeget. Visszavétel esetén azonban az átutalási díj nem jár vissza, csak a tőkeösszeg. Egy tranzakcióval kapcsolatban kizárólag a küldő jogosult intézkedni, ehhez pedig a feladási nyomtatvány és a személyazonosító okmányai birtokában vissza kell fáradnia a pénzfeladás helyszínére. A részletekkel kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámon.
Pénzt küldtem Western Unionon keresztül, de a címzett már másik országban van/a címzettnek van még egy neve. Tudok javítani a tranzakción?
Amíg a felvétel meg nem történik, addig a küldő bármikor módosíthat az átutaláson, legyen az a célország, vagy a címzett neve. Ehhez a küldőnek vissza kell fáradnia a pénzfeladás helyszínére a feladási nyomtatvány és a személyazonosító okmányai birtokában, és ott kitölteni egy „Adatmódosítási kérelem” formanyomtatványt, immár a helyes adatokkal. Fontos: Az Intercash Zrt.-nél kizárólag az Intercash Zrt. és partnerei irodáiban kezdeményezett átutalásokat lehet javítani, másik (külföldi/belföldi/online) Western Union szolgáltatók tranzakcióit nem. A részletekkel kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámon.
Szeretnék pénzt küldeni a fiamnak, aki még csak 17 éves. Megoldható ez?
Magyarországon, illetve a legtöbb országban is csak nagykorúak (Magyarországon 18. életévüket betöltöttek) vehetik igénybe a Western Union szolgáltatást. Javasoljuk, hogy az átutalás címzettje mindenképpen felnőttkorú személy legyen, aki megbízható, és rendelkezik az adott országban elfogadható személyazonosító okmányokkal.