Gyakran Ismételt Kérdések

 

Hogyan fogja megtudni a kedvezményezett, hogy a részére átutalás érkezett?

Csak egy előre megadott irodában lehet felvenni a pénzt?

Cégnek, szervezetnek, banknak, hivatalnak tudok-e pénzt átutalni?

Milyen pénznemben tudok feladni, illetve felvenni pénzt?

A bankszámlámra át tudják utalni a pénzt? A bankszámláról tudok-e utalni pénzt?

Mindenképpen tudnom kell a 10 jegyű átutalási ellenőrző számot (MTCN)?

Az édesapám nagyon öreg és beteg. Fel tudom venni/adni helyette a pénzt?

Küldéskor milyen adatokat kell megadnom a kedvezményezettről?

Ismerősömnek külföldön elveszett az összes okmánya, pénze. Tudok-e neki pénzt küldeni?

Átváltáskor milyen árfolyammal számolnak? Hol lehet megnézni ezt az árfolyamot?

Money Order csekkel, Bidpay, Quickpay ügyletekkel hol foglalkoznak?

Az Interneten vásárolt termékért fizethetek Western Union szolgáltatáson keresztül? Védhetem külön jelszóval, tesztkérdéssel az átutalást?

 


 


 


 


Hogyan fogja megtudni a kedvezményezett, hogy a részére átutalás érkezett?

 

 

 

 

Néhány országban működik a telefonos értesítés, amelynek során a Western Union munkatársai tájékoztatják a kedvezményezettet a átutalásról, illetve az átvétel feltételeiről, helyéről és lehetséges időpontjáról. Természetesen, a tranzakció bizalmas adatait nem közlik telefonon. Ez a szolgáltatás azonban feláras, és nem áll rendelkezésre mindegyik országban. Ezért ajánlott a kedvezményezettet közvetlenül a küldőnek értesítenie az átutalásról.

 

Csak egy előre megadott irodában lehet felvenni a pénzt?

Mexikó és az USA kivételével, ahol az államot, illetve várost is jelölni kell, a célország bármely nyitva tartó Western Union kirendeltségében felvehető az összeg. 

 

Cégnek, szervezetnek, banknak, hivatalnak tudok-e pénzt átutalni?

Az átutalás címzettje kizárólag magánszemély lehet.

 

Milyen pénznemben tudok feladni, illetve felvenni pénzt?

Magyarország területén magyar forintban (HUF) és USA dollárban (USD) van lehetőség a tranzakciók lebonyolítására az Intercash Zrt. kirendeltségeiben, illetve partnerirodáiban. A más országokban használatos pénznemekről kérjük, tájékozódjon az ügyfélszolgálatunkon a 06-1-235-84-84 vagy a 06-80-463-676 telefonszámon!

 

A bankszámlámra át tudják utalni a pénzt? A bankszámláról tudok-e utalni pénzt?

A pénzátutalások készpénzben történő feladására, illetve kifizetésére kizárólag személyesen van lehetőség a Western Union kirendeltségekben, illetve partnerirodákban. Bankszámlán keresztül a tranzakciók lebonyolítása nem lehetséges.

 

Mindenképpen tudnom kell a 10 jegyű átutalási ellenőrző számot (MTCN)?

Az ellenőrző szám ismerete Magyarországon 2011. július 14. óta kötelező, az átutalás sorszámaként, azonosítójaként szolgál a rendszeren belül. Az azonosítót a befizető kapja. Felvételkor az átutalás összegének, az ellenőrző számnak (MTCN), a feladó nevének és a feladás helyszínének ellenőrzésével, illetve az alábbiakban felsorolt okmányok valamelyikének bemutatása alapján történik az azonosítás.

A Magyarországon elfogadott okmányok:

Belföldi természetes személy esetében:

- személyazonosító igazolvány (személyi igazolvány) ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány,

-  útlevél ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány,

-  kártya formátumú vezetői engedély ÉS lakcímet igazoló hatósági igazolvány.

Külföldi természetes személy esetében:

-  útlevél,

-  személyi azonosító igazolvány, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít,

-  érvényes tartózkodási engedély.

 

Az édesapám nagyon öreg és beteg. Fel tudom venni/adni helyette a pénzt?

A biztonság érdekében bármilyen tranzakció (pénzfeladás, pénzfelvétel) csak személyesen bonyolítható, ezért meghatalmazást sem áll módunkban elfogadni.

 

Küldéskor milyen adatokat kell megadnom a kedvezményezettről?

Tartózkodási helyét, azaz azt az országot (USA és Mexikó esetében az államot és a várost is), ahol a kedvezményezett az összeget átveszi. Emellett fontos a kedvezményezett teljes és pontos nevének a megadása, abban a formában, ahogyan az a személyazonossága igazolásának alkalmas okmányában hivatalos névként szerepel. (Leánykori/születéskori néven, művész-, illetve becenéven nem lehet igénybe venni a szolgáltatást.)

 

Ismerősömnek külföldön elveszett az összes okmánya, pénze. Tudok-e neki pénzt küldeni?

Létezik egyfajta, úgynevezett „tesztkérdéses” pénzfelvétel néhány országban, amelyhez okmányok bemutatása nem szükséges. Azonban az ilyen típusú tranzakció összege nem haladhatja meg az 1000 USD értéket. A szolgáltatást nyújtó országokról és a tranzakció egyéb feltételeiről érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámon.

 

Átváltáskor milyen árfolyammal számolnak? Hol lehet megnézni ezt az árfolyamot?

Az átutalások a Western Union saját napi árfolyamán kerülnek átváltásra. Az éppen aktuális árfolyamról ügyfélszolgálati munkatársainktól kaphat tájékoztatást a 06 1 235 84 84 vagy a 06 80 463 676 telefonszámokon.

 

Money Order csekkel, Bidpay, Quickpay ügyletekkel hol foglalkoznak?

Magyarországon a Will Call Money Transfer, vagyis a magánszemélyek számára történő készpénz-átutalási szolgáltatások biztosítottak. A Western Union Bidpay és Quickpay szolgáltatások csak más országokban érhetők el, a külföldről küldött Money Order csekkek beváltására pedig a kereskedelmi bankokban van lehetőség.

 

Az Interneten vásárolt termékért fizethetek Western Union szolgáltatáson keresztül? Védhetem külön jelszóval, tesztkérdéssel az átutalást?

Nem! Semmiképp se küldjön ismeretlen embernek pénzt, illetve átutalásának adatait (feladó neve, feladási ország, kedvezményezett neve, összeg) se adja ki a valódi kedvezményezetten kívül másnak!

AZ INTERCASH ZRT. NEM VÁLLAL FELELŐSSÉGET ÁRU VÉTELÉÉRT VAGY SZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSÉÉRT, AMELYNEK ELLENÉRTÉKÉT WESTERN UNION PÉNZÁTUTALÁSSAL TELJESÍTIK. ILYEN ÜGYLETBEN NE ADJON KÉSZPÉNZÁTUTALÁSI MEGBÍZÁST!

A saját biztonsága érdekében megkérjük Önt, hogy

a) ismeretlen személy részére

b) Internetes vásárlás ellenértékeként

c) bármilyen kereskedelmi tranzakció biztosítékaként 

d) nem létező, kitalált személy részére

NE KÜLDJÖN PÉNZÖSSZEGET!

A tesztkérdéses átutalás célja, hogy olyan személyek részére küldhessen pénzt, akik személyazonosító okmányukat elvesztették. A TESZTKÉRDÉS RENDELTETÉSELLENES HASZNÁLATÁNAK MINŐSÜL, HA AZT AZ ÜGYFÉL BÁRMILYEN ÜGYLET TELJESÍTÉSÉNEK BIZTOSÍTÁSÁRA HASZNÁLJA FEL.

Kapcsolat

Intercash Zrt. Központi
Ügyfélszolgálat

1052 Budapest, Vörösmarty tér 2

+36 1 235 8484, 06 80 463 676


reception@intercash.hu

Hírek

A BÁV Zrt. is csatlakozott a Western Union szolgáltatók köréhez

Társaságunk elkötelezett amellett, hogy ügyfeleink kényelme érdekében szolgáltatásunk minél több kirendeltségben elérhető legyen.

Tegyen meg Ön is mindent pénze biztonsága érdekében!

Nap mint nap milliók veszik igénybe pénzátutalási szolgáltatásunkat, hogy támogassák közeli és távoli szeretteiket.

WU PASS

A Western Union bemutatja az UEFA Európa-ligához kapcsolódó új oktatástámogatási kezdeményezését, melynek célja egy millió oktatási nap finanszírozása.